Ez az elnevezése annak a spanyol civilek által indított programnak, amely a reklám elemeit használja fel antireklám kampánya során. A plakátjaik, amelyeken keresztül üzennek a lakosságnak, meghökkentők, néha sokkolóak, némelyek mulatságosak is, de mindenképpen elgondolkodtatnak egy sor, a mai társadalmunkra jellemző problémán, visszásságon.

Az üzenetek több témakörben vannak megfogalmazva: egészségvédelem, élelmiszerbiztonság, társadalmi ellentétek, fogyasztói túlkapások, közlekedés, hulladéktermelés, energia, kommunikáció, oktatás-nevelés, természetvédelem. Ezek persze szorosan összefüggnek egymással, nehéz meghúzni a határt. Közös bennük, hogy mi, emberek okoztuk a problémát, és csak mi lehetünk azok, akik helyrehozzuk. Ehhez viszont az kell, hogy minél többen meglássák a felelősségüket a siker elérésében. Annak a sikernek, amely nem egy csillogó-villogó, harsány celeb világot jelent, hanem egészséges, élhető, tiszta környezetet, a Föld értékeinek megbecsülését, harmóniát és tiszteletet. Bízunk benne, hogy akik végignézik a plakátokat, átgondolják, vajon miben lenne érdemes változtatniuk életükön ahhoz, hogy nekik és a környezetüknek is egy kicsivel jobb legyen. Ha ezt elérjük, nem dolgoztunk hiába. Ecologistas en Acción. Ez a név egy spanyol környezetvédelmi hálózatot takar, amelynek több mint 300 tagszervezete van Spanyolország szerte. Komoly társadalmi támogatottsággal, nagy érdekérvényesítő erővel dolgoznak, többnyire önkéntesen azért, hogy megvédjék Spanyolországban a még meglévő természeti és kulturális értékeket, az emberek szemléletén változtassanak és megakadályozzák az esztelen, rövidtávú célokat néző, környezetromboló megoldásokat és alternatívát kínáljanak egy jobb jövő érdekében. www.ecologistasenaccion.org Az Ecologistas en Acción szervezeten belül működik a ConsumeHastaMorir (Fogyasztás Mindhalálig?!) csoport, amely antireklám kampányának egyes elemeit átvéve hoztuk létre ezt a kiállítási anyagot. Ez a kiállítás csak ízelítő a szervezet honlapján található sok egyéb plakát közül, érdemes böngészni közöttük. Sokuk üzenete annyira egyértelmű, annyira önmagáért beszél, hogy a spanyol nyelv ismerete sem szükséges a megértésükhöz. www.consumehastamorir.com

 

Támogatta a Nemzeti Civil Alapprogram